Vardagliga betraktelser och världsliga spekulationer.

Jag är en tänkare. Jag tänker väldigt mycket, och de tankar jag har är så många så att de kan liknas med ett trassel av trådar. Ingen ände att börja i, vilket också betyder att det inte finns någon ände att sluta i,, och resten är bara en stor tung boll av någonting, som i princip är fullkomligt oanvändbart. Så under de kommande dagarna ska jag försöka lirka fram någon pilsk ände att spinna vidare på. Mitt lilla trassel ska hellre likna en fläta, jämt, med början, slut och ett hopp om en fortsättning. En lika jämn och säker fortsättning, dessutom. Inte heller ska jag uggla till Winnerbäcks låtar och anse att han redan sätter ord på det jag tänker. Jag ska tänka lite själv, lite mer öppet och lite mindre avancerat. Låter som en bra idé tycker jag.


Puss och godnatt, godmorgon och god fortsättning.

Kommentarer
Postat av: emmich

låter som en bra idé, hoppas att det går bra.

2008-06-14 @ 11:14:53
URL: http://emmiich.blogg.se/
Postat av: LOVISA

ha en fin kväll :)

2008-06-14 @ 20:00:53
URL: http://onemoretry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0