Bloggbibel - Visdomsord.

"När man är inne och kollar på det större bloggarna märker man vad elaka personer som finnas där ute.
Jag undrar: Varför gör denna person det?  Uppmärksamhet, svaghet, avundsjuka, vill ha makt.... Vad är det som gör att en person är elak och inte bara accepterar människor som dem är och är glada för deras liv och framgång?

Om , eller när jag är inne på någon av de större bloggarna så lämnar jag inte en elak kommentar för det. Det är väl onödigt. Man läser inlägg och kanske hittar något snällt att skriva om, varför hacka? Det är väl bara att lämna sidan om man inte gillar den. Ingen kommer till skada.

Jag tycker att det tillhör en del av mobbning. Tyvärr har dagens teknik hjälpt mobbarna att mobba ännu mer och oftare genom mobiltelefon och internet. Men hur råkar man hacka på en person dag ut och dag in? I mina ögon kan inte en sådan person vara lycklig med sig själv, men varför hacka på andra för det?  Är det deras fel att denne inte mår bra?
                                      
       Bl.a      StinaLee                              BlondinBella                             Kenza


Oftast så är även de elaka kommentarerna anonyma. När dessa personer skriver något elakt så vågar dem inte ens stå för det, vilket jag tycker visar ännu ett tecken på att hacka på någon för att dem själv är svaga.

Jag är glad att jag är en person som är stark nog att vara ärlig mot mig själv och inte hacka på andra människor.
Om jag är avundsjuk på en människa ser jag inte detta som något negativt, då erkänner jag till denne person " Jag är avundsjuk på dig"   Vad är det för fel med att säga det?  Det visar att jag är stark nog att erkänna för mig själv och andra att jag är avundsjuk, men ändå är glad för denna person skull och låter mig inte skadas av det.

Det tycker jag ni också ska göra."


Alla dessa kloka ord kommer från Amanda.
Håller du också med? Sprid din åsikt vidare!

Kommentarer
Postat av: AMANDA

ingen fara vännen! tack för att du hjälper att sprida detta och tack för det snälla orden! du är guldvärd :)

2008-06-10 @ 13:30:21
URL: http://amandas.blogg.se/
Postat av: LIA

Hejsan, tänkte bara berätta att jag just nu har en tävling om en bloggdesign på min blogg. Kolla in för att få reda på hur du gör för att vara med i tävlingen! :)

2008-06-10 @ 14:29:05
URL: http://liashome.blogg.se/
Postat av: vicki

kenza är finast sen stinalee sen blondinbella :)

2008-06-10 @ 15:16:09
URL: http://viktoriaandelasakic.blogg.se/
Postat av: Maria

Mycket bra skrivet- håller helt med.

2008-06-11 @ 18:54:48
URL: http://www.collective.se
Postat av: Tove

jag bode va med på en länk där va =)

2008-06-12 @ 16:34:42
URL: http://croneman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0