Egenskaper

Jag har en liten egenskap eller vad man nu ska kalla det. Jag drar nämligen till min pratglada, och för mig helt okända människor. Idag hände det faktiskt igen. Som vanligt. Satt och väntade på bussen ner på stan och där satt redan en tant med rött hår och grå utväxt. Lite söt. Som jag tycker om alla som sticker ut ut mängden. :-) Hur som helst så sa hon någonting till mig om de som star studenten nu, och nämde att hon hade jobbat på Rudbeckianska. Hon fortsatte prata om sig, och jag har ingenting bättre för mig än att lyssna. Hon hade amerikans dialekt också. Hon hade bott här i 30 år, undervisat på Rudbeck i tolv, och sedan varit tvungen att sluta pga av återkommande cancer.

Hon hade undervisat i latin, engelska och allmänkultur. Hon hade fått tillbaka cancern nu, och därför visste hon inte hur lång tid hon hade kvar men hon sa "Tredje gången gilt, as you call it" Hon var fin. Och så skulle hon starta en fond när hon dog, inte skänka sina pegnar till cancer -Utan starta en fond för tjejer som vill lyckas med livet. Fint av henne. Jag vill nästan bli som henne, målmedveten och äkta -Och totalt orädd. Älskar dom. Ni speciella som jag alltid får prata med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0