Den alltid lika charmerande; Konsumbloggen

" Jag jobbade förut på ett ställe där det fanns en myntväxlingsmaskin.
En dag var den trasig och i tråget där man i vanliga fall häller mynten
hade vi placerat en A4-stor lapp med texten 'UR FUNKTION - OUT OF
ORDER'
. En stund senare sliter en gäst tag i mig och följande utspelas:


Gäst: Titta, vad är det som har hänt, någonting är fel?

Jag tittar på maskinen. Hon har flyttat lappen åt sidan, hällt i mynt och tippat luckan så mynten åkt ner i den odugliga, avstängda maskinen.

Jag (försöker ändå låta trevlig trots att det enda jag tänker är "jävla idiot"): Ja, den är ju ur funktion, så den fungerar alltså inte. Det finns en som fungerar en trappa upp. Såg du inte lappen?
Gäst: Ja, jo men jag visste inte vad jag skulle göra?
Jag: Ja, eftersom den är ur funktion så kan man inte hälla i pengar. Lappen låg ju där för att maskinen är trasig.
Gäst: Men vad skulle jag göra då?
Jag (börjar bli lite irriterad): Ja, inte flytta på lappen i alla fall, såg du inte att maskinen var avstängd?
Gäst: Men jag har aldrig använt en sån här maskin förut!"


Skrattar hejdlöst. Tack för en underbar blogg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0