Allting var bättre förr.

Är hemma från skolan min.  :-)

Imorgon bitti ska klassen iväg till ett service-hus och en så när som på en 100 årig tant ska intervjuas. Jag är taggad! Tänk att denna person har varit med under den tiden då Västerås byggdes. Under prisutvecklingen och under världskrigen. Alla vänner, barn och flugor. Modet och kändisar, musiken och undomsplatserna i hennes ungdom. Allt finns samlat i en gumma på ca 155cm. Helt fantastiskt! Jag vill bli gammal, jag vill verkligen bli en söt liten tant i dresser och basker med min grönblåa rulator. En liten glad tant med bullar i ugnen och kakor i skåpen. Och jag vill att det ska finnas såna som jag är nu. Unga människor som vill veta om, som vill höra. Som vill veta hur livet såg ut under den första halvan av 2000-talet. Att dom ska fascineras av att jag levde då, att dom skrattar åt hur vi såg ut i våra skolkataloger och att killarna hade långt och spretigt hår. Och då ska banne mig skratta med dom, när jag levt mitt liv och haft mina glansdagar -Då ska jag skratta med dom!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0